måndag 22 februari 2010

Hellööööööw! Im Twiggyyyy (befår i bekom an model)

Hej bloggen *smajlar mitt hollywood smajl*. Idag har jag jobbat, att påstå att jag vart flitig skulle vara en stor fet jävla lögn. Skulle ta en 05.00 buss till jobbet (sov i bälinge hos min mamma och styvfar), men blev istället väckt av min harmoniska muminmamma kl 05. då jag och mitt arsle egentligen skulle ha befunnit sig på ett rött buss-säte. alternatift ett gröntbuss säte, (men troligast ett rött). Jag for upp som en blixt, och kutade till bussen i rysk vinterkyla (25 minus) med ett par knallblåa moonboots som är äckligt halkiga (men varma). (Skulle vara 100% halk varning även en het sommar dag i juli). När jag väl anlänt till arbetet skickades jag till ett annat team än vad jag egentligen skulle ha vart i, jag kände hur bröstet började bubbla av ångest men lugnande mig snabbt när jag insåg att det var min jugoslaviska bonus mamma (enbart på jobbet) som skulle ta hand om mig för dagen. För att raskt byta samtalsämne blev jag sjukt sugen på sushi... ge mej. Whatever, nu ska jag skriva *fanfar* dagens...

Dagens lyckligaste moment: Fick lite kläder jag beställt (klänningar, jacka, tröjor, linnen, tajts, smycken, skor, halsdukar och... he opsi ska sluta där innan Frida dödar mig)...
Dagens whata hell: Några boys på jobbet (never seen them befåre) vet vad jag heter, och försökte starta konversation. Men skygg som jag är flydde jag och begravde mitt nylle i en gammal Metro tidning på väntan efter jugge-mor.
Dagens köp anti: En av mina favorit kassörer hade ett spårat munsår. like... wow, amejsing.
Dagens jag-skrattar-så-mycket-att-jag-inte-kan-andas:
Linda: jag åker ner till sv (suterängvåning) *och ser skräckslagen ut* (hon har städvagnen och jag ska moppa trappor)
Jag: Se inte så skräckslagen ut, som en jude på 40-talet som håller på att missa sitt sista tåg till europa. Inser fort att tyskland även ligger där och säger fort, ops jag menar sverige.
Linda: men Sverige ligger ju i europa..
Jag: *skrattar och böjer sig i gammal man med kramp ställning* -Du får det att låta som att Europa är ett lyxigt land där man kan plocka äpplen...
Okej, det va nog inte så kul om man läser det såhär, men det var det!! he....
Dagens borde radera det från bloggen: Läs ovanstående...


Så här ser jag ut på jobbet, snygg va? :)
Nu ska kila iväg! Of aurederavetchi! (eller hur var det skrevs nu igen?)... besos y brasos!

1 kommentar:

  1. (jag ignorerar din jävla beställning för tillfället)
    HAAAAAAAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHA!!!!!!!! jag ÄLSKAR din blogg!!! du är ett geni. känner mig samtidigt lite hotad dock...
    /47:an

    SvaraRadera