torsdag 12 augusti 2010

frööööken jag har kissat på mej

1. varför buggar min blogg?
2. vad ska jag göra i helgen?
3. varför är vädret så schizofrent?
4. måste hösten ta så satans lång tid på sig? har väntat sen december nu...

kom precis hem från mitt dagisjobb!! stängde helt ensam för första gången. det gick skit bra faktiskt. förutom att jag va så jävla nervös när föräldrarna kom att min mun skakade och jag stammade. och när jag läste bok för dom 2 sista kidsen hoppade jag över sidor för att inte riskera att föräldrarna skulle komma in, och sedan vara "snälla" och låta mig läsa klart boken för barnen inför dom. mardröms scenariot nr1. eller nr2. nr1 är nog att något av barnen sätter i halsen/får en allergisk reaktion när jag är där ensam. FATTA PANIKEN. OCH VET NI VAD JAG FICK GÖRA IDAG (mardröms scenario nr3) svara i telefonen. och jag var ju verkligen tvungen eftersom jag var ensam. "stugans fjöskjola emiliii...-a". måste nog öva lite hemma ikväll. hoppas bara jag blir rutinerad förskoletant snart, som kan skratta åt alla min nybörjar ångest. vi ska ha planeringsdag nästa vecka. ska fråga om vi inte skulle kunna börja med att man får röka inomhus, typ ett rökrum i dockrummet...

1 kommentar:

  1. hihi. Vad sägs om hembesök och hålla föräldrarmöte? Det ärrätt halal

    SvaraRadera