måndag 14 juni 2010

en dag som mr bean

min första timme på jobbet idag va KATASTROF.
1. väntade på nycklar ensam i fikarummet, då kommer en kille jag träffat på fyllan och deap talkat med (vet absolut inte om vad, bara att vi hängde större delen av kvällen) blyg som jag ÄR dog jag av skam, vi kall pratade lite men han lämnade mig tack gode gud i fred efter ett tag. måste ha vart min röd/lila svettiga ansikte som fått honom att lugna ner sig med snacket... gu vad jag överdriver nu, så jobbig va han inte egentligen... eller?
2. jag skulle städa en avdelning som var stängd, trodde att allt va lugnt ifall jag gick in där. MEN ICKE! ett jävla larm på 19777700 decibel går igång, och jag får panik. tog min städvagn och sprang för livet. efter jag gömt mig i 10minuter kom jag på att jag kan lugna ner mig genom en rök! så när jag går UNDER våningen larmet gick igång på tjuter det fortfarande, och man hör larmet klart och tydligt... pinsamt.
3. när jag är på flykt från larmet som ingen på akademiska kan lyckas undgå höra träffar jag en gammal... bekant (ja frida, jugge1). jag får panik, gör en klumpig piruett och fortsätter snubbla runt till rökrutan. det lilla jag hann se i hanns blick va "du måste ha gått på labanskolan".
4. jag ser att det är fastklistrade lappar på min städvagn med texten "****** vagn, får bara användas av ****** och ingen annan". ******* är den läskigaste städaren i iss historia. han måste ha ALLA dem läskigaste psykiska sjukdomarna som finns. han brukar smyga runt i kulvert och spionera på folk. titta på en jätte länge utan att säga något, prata med sig själv, göra charader på avdelningar osv. han hade tydligen letat efter sin vagn och jag trodde verkligen att om det skulle komma fram att det var jag, skulle han söka upp mig och våldta mig och efter det mörda mig långsamt och på ett otroligt plågsamt sätt. typ skära upp min kropp och bränna mig, klippa av mitt hår och tvinga mig äta upp det mm. men han fick inte reda på det. *iiiihihihi glad jag, kanske får leva några år till*
hejdå tack för att jag fick skriva en uppsats om min första timme på jobbet.

1 kommentar:

  1. HAHAHAHHAHAHAHHA JAG DÖR!!!!!!!!!! HAHAHAHHAHAHAHAHAHHA!!!!! fyfan vad kul med larmet. och juggen. jag kommer inte på vem som är den läskigaste...? han som fick avvikelse för att han visade kalsongerna?

    SvaraRadera