onsdag 10 mars 2010

work that ass gööörl

Veckans Arbets Schema:
Mån-Ons: Passionerad städare som ser sin arbetsuppgift lika viktig som att andas.
Tors_Fre: Omsorgsfull förskollärare med expertis kunskaper inom monster lekar, och röv tork.
Lör-Sön: Bakfull städare med noll tolerans för allting. Självmordsbenägen, och lovar sig själv att säga upp sig från städar yrket.

Veckans Mat Schema:
Mån-Ons: nudlar
Tors-Fre: nudlar
Lör-Sön: nudlar.

Dagens "jag är...": Överkokt spagetti med ms.
Dagens roligaste: Möte med fackledare. Han ska berätta lite viktg information om möterna han varit på under veckan.
Teamledare: Ställ dig upp inför alla
*fackledare gör som han blir tillsagd*
Teamledare: Säg "Hej jag heter ***** och är sexmissbrukare*
Emilia tänker: *ta mig härifrån jag kommer explodera i en omänskligt skratt-tsunami*
Fackledare: Hej jag heter ***** och är sexmisbrukare...
Emilia: *skrattar så hysteriskt att det kommer ut lite snor ur högra näsborren och hoppas med hela sitt hjärta att inte iss snyggaste kille (som sitter höger brevid henne) ser det och drar hastigt upp det där vart det hör hemma*-----> *och börjar tänka på sorliga saker, tex cancer, oönskade graviditeter, jordens undergång, elis och mens i sina favorit trosor* mm.
*5min senare*
Fackledare: jag minns inte vad det heter just nu, men förkortningen är mf...
*blir hastigt avbruten*
Teamledare: (skriker, ofc) MOTHER FUCKER!!!!!!!!!!!!!!!!!
*alla skrattar väldigt väldigt mycket*

I JUST DO LOVE MY JOB!!!!!!!!!!!! I alla fall rasterna, och när vi får tårta.

Efter jobbet var det meningen att jag skulle hämta en liten 3årig knÅd på dagis, men hennes stora syster har blivit magsjuk så jag tog med henne också (jackpott). Så när vi kom hem däckade båda i princip på momangen, förutom när (den för övrigt skit duktiga) 5åringen vaknar upp i ett hysteriskt "EMILIAAAAA" och böjar spy i hinken jag fyndat. känner mig som en riktig mamma!! Fast när jag håller upp håret och klappar på ryggen känner jag mig som en kompis som hjälper en annan kompis en lördag natt... eller fredag natt... eller onsdag natt... eller söndag morgon... eller tisdag eftermiddag... eller fredag morgon... eller en måndag kväll osv. Gud vad jag började sakna Frida nu.... ÄNNU MER ÄN VAD JAG REDAN GÖR, möjligt?
Vågar jag gå röka? tösen kanske behöver min hjälp när jag som minns anar det.. nej jag vågar inte. väntar tills mamma Linda kommer hem.

Dagens "GUD jag har ett gott hjärta på riktigt": Fyllde i en donations blankett och ett kort, så om jag skulle vara med om en olycka så tar dem alla mina organ, vävnader mm och använder dem till behövande. Snällt av mej va? :). Min lever har dem nog mest nytta av skulle jag gissa.

nej, nu ska jag laga mat så barnen kan bli ännu mer sjuka... he kul

1 kommentar:

  1. HAHAHAHAHHAHAHHAHAHAAAAAAAAA!!!!!! jag saknar nästan iss lite nu. eller kanske inte..... något som jag saknar på riktigt är dock DIG!
    häromdagen såg jag en som såg lite ut som dig och råkade börja gråta offentligt

    SvaraRadera